Vremurile in care posesorii de Harley Davidson isi tatuau pe piept logo-ul companiei au trecut demult. In prezent, compania se confrunta cu o situatie inedita, posesorii de motociclete abia mai putand sa-si ridice piciorul peste sa din cauza artritei. Cat despre tineri, acestia nu mai sunt atrasi de motocicletele Harley.
Dupa zeci de ani in care abia isi putea acoperi comenzile - in 2008 construindu-se 303.000 de bucati, aproape dublu fata de anul 2000 -, compania nu se asteapta sa produca anul acesta mai mult de 200.000 - 210.000 motociclete. Asta dupa ce a avut pierderi, pentru prima oara, in ultimul semestru din 2009.
Primul Harley-Davidson a fost construit in 1903, in Milwaukee, unde inca se afla sediul companiei. Popularitatea Harley-Davidson a crescut in timpul Primului Razboi Mondial, cand 20.000 de motociclete erau folosite de infanteria americana. In ciuda concurentei facute de Honda, in anii '90 anumite modele aveau liste de asteptare chiar si de 2 ani.
Insa vremurile s-au schimbat, iar Harley-Davidson nu mai este considerata o motocicleta "cool" si nimeni nu-si mai tatueaza pe piept logoul companiei. Cei care deja au facut-o, "raiderii" anilor '60 - '70, nu-si mai permit sa-si mai dezgoleasca pieptul, fiind deja suferinzi.
Revista Fortune este de parere ca am putea asista chiar la moartea unui brand, daca nu se iau masuri imediate si compania nu-si schimba strategia. Spre exemplu, compania nu reuseste sa cucereasca deloc femeile, care reprezinta doar 11% din cumparatori.
Deja Harley-Davidson a inceput sa concedieze din angajati, 325 de persoane urmand sa fie disponibilizate, iar angajatii ramasi se bucura de din ce in ce mai putine beneficii.
Vremurile in care posesorii de Harley Davidson isi tatuau pe piept logo-ul companiei au trecut demult. In prezent, compania se confrunta cu