Dacă în ultimii doi ani, companiile investeau în extinderea reţelei şi dezvoltarea de servicii, acum se luptă pentru fiecare utilizator în parte. Şi asta chiar dacă oficialii operatorilor recunosc că actuala situaţie economică a scăzut cu mult venitul mediu per utilizator.
Mai mult, şeful operatorului UPC, Jack Mikallof, spune că o altă diminuare a acestui indicator ar fi dezastruos pentru industria telecom.
„Venitul per utilizator e unul dintre cele mai scăzute din Europa. În Olanda, de exemplu, este de cinci ori mai mare", arată el. În plus, numărul contractelor cu clienţii a scăzut la 1,58 milioane la 30 iunie 2010, cu 54.400 mai puţini decât la finele primului trimestru. Cum recuperează teren? „Suntem interesaţi de companii care se potrivesc afacerii de bază a UPC - cablu, dar nu le excludem şi pe cele din zona de internet", explică şeful celui de-al doilea jucător de pe piaţa de cablu de la noi, în funcţie de utilizatori.
Romtelecom şi RCS&RDS nu stau deoparte
Cel mai mare jucător de pe piaţa locală TV - RCS&RDS, cu aproximativ 2,7 milioane de clienţi, a început ofensiva, dar de data aceasta pe segmentul de internet, încă din 2008 când a cumpărat InfoGate Telecom, proprietarul reţelei de cartier bucureştene C-Zone. În primăvară şi-a mai adăugat în portofoliu 45.000 de clienţi prin achiziţia Airbites, furnizorul de servicii de telecomunicaţii deţinut de elveţienii de la Swisscom şi care acoperea şase oraşe. Romtelecom, numărul trei pe piaţa de cablu, cu aproximativ 800.000 de clienţi în iunie, face achiziţii pe bandă rulantă, în principal prin subsidiara NextGen. În vară, directorul de dezvoltare al companiei, Ovidiu Ghiman, anunţa că Romtelecom a cumpărat patru firme mici de cablu şi a atras alţi 60.000 de utilizatori, din Moldova şi sudul ţării.
Mai mult, NextGen are peste 100.000 de clienţi şi este prezent în 20 de o