Cele trei monumente au ajuns fie în locul nepotrivit, fie nu sunt puse în valoare, astfel că oamenii nu le mai observă şi nici nu ştiu ce reprezintă.
Percepută de majoritatea giurgiuvenilor ca „femeia cu un covrig în mâna stângă”, statuia „Triumf” de la intrarea în municipiu, dă fiori arhitecţilor. Alexandru Gheorghe critică faptul că odată cu amenajarea sensului giratoriu, statuia a fost mutată din locul iniţial.
„ Nu ştiu ce sens mai are acum statuia aceea. Este de pe vremea comuniştilor, şi teoretic, ar fi trebuit să simbolizeze libertatea. Acum, a fost mutată în aşa fel încât la intrare nu te mai întâmpină nici măcar ea, ci o reclamă la un hipermarket”, opinează arhitectul.
Statuia „Triumf” reprezintă de fapt o femeie purtând o cunună de lauri şi o făclie. Realizată în 1973 de celebrul sculptor Oscar Han, simbolizează pacea dintre popoare.
Unul dintre cele mai vechi busturi din oraş aparţine locotenentului Aristide Poulopoulo (1888-1917). Statuia a fost comandată de tatăl lui Aristide, un grec foarte bogat, în memoria fiului mort pe front în primul Război Mondial.
Bustul a fost creat de artistul Sava Savargiu, în 1923. Arhitectul giurgiuvean Alexandru Gheorghe spune pentru „Adevărul de Seară”, că problema acestui bust este legată de locul său.
„ Era bine aşezată pe vremuri, chiar lângă casa donată autorităţilor de către familia sa. Acum, însă este fix în mijlocul unui rond, pentru că în timp a fost creat unul. Sunt parcate şi maşini acolo. În plus, nu este pus deloc în valoare, nu este niciun spot de lumină”, spune Gheorghe.
Statuia invizibilă
Puţini sunt cei care observă, în partea superioară a Parcului Alei(spre Ateneu), o statuie a unei femei care îşi ţine copilul în braţe. Statuia nu are niciun fel de inscripţie, aşa că nimeni nu ştie sigur ce reprezintă.
Cei de la Muzeu spun că ar putea reprezenta im