Toate domeniile de business sunt inundate de un val de emotivitate, cea mai recentă descoperire în domeniul marketingului. Emoţia este la modă şi, ca orice modă, generează foarte mulţi bani. „Emotionomics. Cum să câştigi inimile şi minţile oamenilor” de Dan Hill, recent lansată de editura Publica, este cel mai complet ghid în lumea emoţională a afacerilor. Odată cu noile descoperiri din domeniul neuroştiinţelor, dublate de apariţia unor curente noi în gândirea
Toate domeniile de business sunt inundate de un val de emotivitate, cea mai recentă descoperire în domeniul marketingului. Emoţia este la modă şi, ca orice modă, generează foarte mulţi bani. „Emotionomics. Cum să câştigi inimile şi minţile oamenilor” de Dan Hill, recent lansată de editura Publica, este cel mai complet ghid în lumea emoţională a afacerilor.
Odată cu noile descoperiri din domeniul neuroştiinţelor, dublate de apariţia unor curente noi în gândirea economică, era Homo Economicus a luat sfârşit. Toate industriile care doresc să se menţină pe piaţă se străduiesc din răsputeri să uite ce au învâţat în ultima sută de ani despre calculele economice şi să îşi construiască un suflet, un aparat afectiv suficient de puternic încât să detecteze şi să se muleze pe cele mai intime emoţii şi sentimente ale consumatorului.
Dacă până recent specialiştii în marketing se întreceau în metode care mai de care mai inovatoare si eficiente de a anticipa şi a răspunde calculelor pe care oamenii le fac în operaţiile economice, noile teorii susţin că metoda aceasta este doar o bătaie de cap. Deşi sunt perfect capabili de raţionaliteatea omului economic instaurat de Adam Smith, oamenii nu acţionează conform acestor calcule. Dimpotrivă. Emoţiile, sentimentele, instinctele şi chiar dispoziţia sunt de fapt elementele cheie de care depinde afacerea dumneavoastră, oricare ar fi aceea. În final, întregul arse