ClienŢii băncilor ar trebui să meargă la sucursalele de unde au contractat creditele pentru a cere actele adiţionale, chiar dacă nu le semnează, întrucât fără aceste documente emise de bancă nu vor putea să facă sesizări la ANPC şi nici să introducă plângeri în instanţă, potrivit avocaţilor.
"Dacă nu puteţi să vă prezentaţi la creditor, trimiteţi o scrisoare cu confirmare de primire. Nu semnaţi actul adiţional, nu faceţi menţiuni, corecţii, tăieturi pe actul adiţional. Aveţi nevoie de un exemplar al actului, în forma legală emisă de creditor pentru viitoarele demersuri în instanţă", afirmă avocatul Marius-Vicenţiu Colţuc.
Matei Dimitrie Giugariu, coordonatorul departamentului bancar-financiar de la Boştină şi Asociaţii, avertizează că dacă un client nu primeşte o notificare de la bancă trebuie să notifice el însuşi banca, în scris, asupra necesităţii modificării printr-un act adiţional a prevederilor contractului de credit şi asupra obligativităţii băncii de a asigura, astfel, alinierea contractului la dispoziţiile OUG 50/2010.
"Clientul trebuie să-şi reţină şi să-şi păstreze dovada depunerii acestei notificări la bancă. În ambele cazuri, clientul are dreptul să negocieze cu banca clauzele actului adiţional, pentru a se asigura conformitatea dispoziţiilor contractului de credit cu cele ale legislaţiei aplicabile în domeniul protecţiei consumatorului", a adăugat Giugariu.
Avocaţii amintesc că neprezentarea la bancă va fi interpretată ca acceptare tacită, deşi OUG 50 stabileşte că banca trebuie să poată face dovada că a depus toate diligenţele pentru informarea consumatorului cu privire la semnarea actului aditional.
Avocaţii îndeamnă clienţii să încerce negocierea condiţiilor dacă nu sunt de acord cu propunerea făcută de bancă, iar corespondenţa să fie realizată pe cât posibil în scris.
"În încercarea de a rezolva