Dascălii care au pregătit elevii cu performanţe deosebite susţin că politica trebuie scoasă din sistemul de învăţământ şi vorbesc despre importanţa unei bune finanţări pentru calitatea educaţiei. Unii dintre cei mai buni din profesori din ţară, conform rezultatelor obţinute de elevii lor au vorbit despre problemele din sistem.
Şcoala românescă se află într-o stare deplorabilă, iar tot mai mulţi părinţi au o părere nu tocmai măgulitoare despre ceea ce se întâmplă în gimnazii şi licee.
Rezultatele examenului de Bacalaureat din acest an sunt binecunoscute şi au fost mult discutate. Ministerul Educaţiei a plasat responsabilitatea pentru această situaţie pe profesori, şi le-a cerut directorilor de licee să îi sancţioneze pe cei care au un număr mare de elevi care nu au trecut.
„Adevărul" a chestionat mai mulţi profesori, „antrenori" de olimpici, cu privire la soluţiile posibile pentru „schimbarea la faţă" a învăţământului din România. Finanţarea corespunzătoare a dascălilor, încheierea de protocoale de colaborare între liceele de arte şi meserii şi firmele cu profil industrial sunt numai câteva dintre soluţiile aduse de dascăli.
Jean Rotaru, profesor de fizică la Colegiul Naţional din Iaşi, are 16 ani de experienţă în învăţământ. Zeci de elevi pe care i-a pregătit au fost premiaţi la concursurile şi olimpiadele naţionale de profil. Cadrul didactic spune că susţinerea materială este extrem de importantă pentru cineva care doreşte să facă performanţă în învăţământ.
De aceea, dascălul crede că primul lucru pe care l-ar rezolva, dacă ar deveni vreodată ministru al Educaţiei, ar fi problema finanţării. „Acum învăţământului îi revine 6% din Produsul Intern Brut, o cifră respectată an de an doar pe hârtie. Aş face ca aceste fonduri să fie şi în fapt", a spus profesorul. Îngrijorat de faptul că tot mai mulţi colegi aleg să predea în