13 angajaţi ai Palatului Copiilor din Constanţa, din totalul de 27, au fost disponibilizaţi începând din 1 septembrie 2010.
Ordinul ministrului Educaţiei nr. 4712 din 23.08.2010 privind situaţia posturilor a produs haos la Palatul Copiilor din Constanţa. Potrivit organigramei venite de la Ministerul Educaţiei, 13 angajaţi ai instituţiei au fost disponibilizaţi începând din 1 septembrie 2010. Este vorba de personal nedidactic şi didactic auxiliar. Situaţia cea mai grea este la bazinul de înot, acolo unde, în afara unui profesor care s-a pensionat, celelalte posturi au fost restructurate. „Bazinul este în mare pericol. În momentul de faţă este în pericol de a se nu se deschide deoarece instalaţiile trebuie să meargă 24 din 24, pentru a avea o apă conform standardelor. Pompele alea trebuie să meargă 24 de ore, ca şi instalaţia de dezumidificare, pentru a asigura ciclul apei de filtrare-împrospătare. Dacă opresc pompa, să zicem 12 ore cu cei doi oameni care mai rămân, o zi unul, o zi celălalt, apa rămâne pe loc.
Repornesc pompele a doua zi, procesul este foarte lung şi afectează calitatea apei, puritatea ei şi nu mă încadrez normelor sanitare", explică directorul Palatului Copiilor din Constanţa, Mustafa Ilhan. Acesta nu înţelege cum de ministerul de resort a tăiat în carne vie exact acolo unde era deficit de personal şi, în plus, nu s-a ţinut cont de întreţinerea bazinului, a sălii de sport şi a suprafeţei mari de teren, de aproximativ 10 ha, şi nici de întreţinerea unui sediu la fel de mare unde mai sunt şi alte instituţii: Casa Corpului Didactic şi o filială a Centrului Judeţean de Resurse pe partea de sud-est. În acest context, Consiliul de Administraţie a trimis un memoriu către Ministerul Educaţiei, în care s-a argumentat necesarul de personal nedidactic de la Constanţa şi în care s-a propus o variantă de încadrare, în limita de posturi cerută. Răsp