Alina Drăgan, în ciuda faptului că nu şi-a făcut un plan de carieră niciodată, a avut toate locurile de muncă posibile din resurse umane. Licenţiată în Psihologie, Drăgan consideră că pentru a ne da seama dacă este potrivit ce facem sau nu la job este nevoie de o perioadă de cel puţin şase luni.
În august, aţi fost numită în funcţia de vicepreşedinte executiv responsabil de divizia de resurse umane. Care au fost paşii pe care i-aţi urmat în a fi promovată în această poziţie?
Înainte coordonam departamentul de resurse umane (RU). La nivelul grupului, s-a considerat datorită importanţei departamentului, acesta ar trebui transformat într-o divizie. Prin urmare, trecerea a fost una normală, mai ales că eram la conducerea departamentului de RU de un an.
Ce a reprezentant acest an pe care îl consideraţi hotărâtor în avansarea dumeavoastră?
Noi ne-am implicat destul de mult în organizaţie şi în toate proiectele şi iniţiativele pe care le are în dezvoltare. De exemplu, am dezvoltat un program care presupune ca o persoană din RU să fie dedicată unei singure divizii ş să implice în tot ce face echipa respectivă şi să le propună proiecte sau programe care să-i ajute să-şi atingă obiectivele sau să se dezvolte.
Cum aţi ajuns să lucraţi la UniCredit Ţiriac Bank?
Am luat parte la o recrutare care a durat timp de o lună, în care am luat parte la trei interviuri cu persoana care coordona atunci departamentul de RU, cu preşedintele şi cu coordonatorul CEE pe RU. Astfel, am început prin a coordona componenta de „development" (dezvoltare - n.r.), apoi pe cea de „performance management", urmând a coordona toate centrele de expertiză, ca în final toată divizia de resurse umane.
Înainte ce alte locuri de muncă aţi mai avut?
Am făcut toate joburile din resurse umane, pe rând. Am început ca administrator de personal la ING R