Expirarea termenului de 90 de zile până la care prevederile Ordonanţei 50 - care reglementează condiţiile de acordare a creditelor pentru consumatori - ar fi trebuit puse în practică a adus doar o intensificare a disputelor dintre clienţii nemulţumiţi şi bănci, care au amânat până în ultima clipă semnarea actelor adiţionale.
Astfel, pe fondul aglomerării unităţilor la sfârşitul săptămânii trecute, jucători precum RBS sau Banca Transilvania au ales, în mod excepţional, să îşi ţină agenţiile deschise şi în weekend.
Vineri, la agenţia RBS Bank din Piaţa Unirii, clienţii au venit în număr mare încă de la deschidere pentru consultarea actelor adiţionale, în jurul orei 10:30 fiind deja peste 20 de clienţi la coadă. Consilierii de relaţii cu clienţii au încercat în zadar să-i convingă că banca a prelungit termenul de semnare a actelor adiţionale până la 28 octombrie şi că se pot întoarce în altă zi. Majoritatea clienţilor au preferat să aştepte, chiar dacă eliberarea unui act adiţional pentru un singur client dura cel puţin jumătate de oră. Funcţionarii băncii au explicat că procesul de căutare şi de descărcare a actelor adiţionale din sistemul informatic al băncii este anevoios din cauză că acestea fuseseră încărcate în sistem doar cu o zi înainte. Unii clienţi au venit gata înarmaţi cu notificări prin care refuză să semneze actele adiţionale, chiar dacă nu apucaseră încă să le citească. La Piraeus Bank sucursala Unirii, situaţia era aceeaşi. Cel puţin zece clienţi aşteptau să li se elibereze actele adiţionale, deşi procesul decurgea foarte greu.
"Mai am nouă ani din acest credit şi vreau să văd ce se modifică. Mă interesează mai ales rata dobânzii. Altfel nu aş sta câteva ore la coadă", spunea un client.
Tensiunile amplifică astfel conflictul existent între clienţii nemulţumiţi, care consideră că ordonanţa le dă dreptul şi la o scă