Cel puţin 21 de companii din topul celor mai mari 300 de companii în funcţie de cifra de afaceri au depus şi au câştigat proiecte în valoare totală de aproape 15 milioane de euro pentru instruirea angajaţilor, într-un context în care majoritatea angajatorilor şi-au îngheţat bugetele de training din nevoia de a reduce costurile.
Marile companii dau astfel un exemplu de bune practici în domeniul resurselor umane, fiind printre primele firme private care s-au gândit la o alternativă pentru a-şi suplimenta bugetele de instruire a angajaţilor.
Deşi niciuna din finanţările nerambursabile obţinute de companii nu depăşeşte un milion de euro, câteva mii de angajaţi din cele mai mari companii din România vor merge şi anul acesta, dar şi anul viitor, "la şcoală".
Firmele vin de acasă cu aproape 40% din banii necesari pentru instruirea angajaţilor proprii. Valoarea totală a finanţării nerambursabile a proiectelor câştigate de cele 21 de companii este de 7,8 milioane de euro, în total aceste companii investind în angajaţi 14,7 mil. euro.
"Campionul" din top 300 este Distrigaz Sud Reţele, companie specializată în distribuţia gazelor, care a reuşit să ia fonduri nerambursabile în valoare de aproape 715.000 de euro. Compania intenţionează să trimită la programe de training 350 de angajaţi care să urmeze cursuri de comunicare, negociere, relaţia cu clienţii şi management.
Băncile, cele mai active în accesarea fondurilor
Patru bănci mari au câştigat proiecte cu o valoare totală de 4,3 mil. euro pentru instruirea angajaţilor, băncile devenind astfel unii dintre cei mai "precauţi" angajatori, care şi-au dat seama că bugetele interne de HR nu pot acoperi nevoia de instruire a angajaţilor.
Banca Transilvania, de exemplu, a câştigat două proiecte finanţate prin acest program, cu o valoare cumulată de peste 640.000 de euro, în care vor fi