Şeful Protecţiei Consumatorului Braşov spune că primeşte, zilnic, 10-15 plângeri împotriva băncilor. Din 22 septembrie, va începe un control privind respectarea OUG 50/2010, care elimină comisionul de risc şi cel de rambursare anticipată a creditului.
Ionuţ Spătaru spune că a fost asaltat, în ultimele zece zile, de braşovenii care au reclamat abuzul instituţiilor bancare, în privinţa încheierii unor acte adiţionale la contractele iniţiale de contractare a unui credit.
„Deşi prevederile OUG 50 sunt clare, sunt foarte multe cazuri în care directorii unor bănci încearcă să disimuleze comisionul de risc, «botezându-l» comision de administrare, care este ilegal, pentru că acesta nu figurează în prevederile inţiale din contractul de creditare", a precizat şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Braşov.
Mai presus de lege?
Tot mai mulţi braşoveni au înregistrat la CJPC reclamaţii la adresa instituţiilor bancare. „Zilnic, la noi la sediu vin 10-15 persoane care ne semnalează existenţa unor nereguli în acest domeniu. Se pare că există unii directori de bănci care nu înţeleg că nimeni nu este mai presus de lege. Vin oamenii şi se plâng că este o adevărată bătaie de joc ce se întâmplă", a declarat Ionuţ Spătaru pentru „Adevărul de Seară".
Şeful Protecţiei Consumatorului spune că, la nivelul central al instituţiei, s-a discutat asupra aplicării drastice a prevederilor legale, potrivit cărora, „la trei sancţiuni pe aceeaşi temă, la un agent economic, avem autoritatea de a dispune chiar închiderea temporară a unei bănci, între 6 şi 12 luni".
Până astăzi, băncile din România trebuie să modifice circa opt milioane de contracte de credit. Pe lângă costurile suplimentare pentru bănci, acestea vor trebui să schimbe formula de calcul al dobânzilor şi implicit, în unele cazuri, şi nivelul dobânzilor percepute de la clienţi.