Prin primăvara anului trecut se vorbea, pentru prima dată, de desfiinţarea Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontieră Brăila, odată cu cel al judeţului Ialomiţa şi cele ale judeţelor de pe graniţele cu Ungaria şi Bulgaria. Desfiinţarea şi reorganizarea acestor din urmă inspectorate ar fi un lucru firesc, odată cu intrarea României în Spaţiul Schengen.
Desfiinţarea IJPF Brăila şi IJPF Ialomiţa erau justificate prin simplul fapt că cele două judeţe nu sunt la graniţa ţării, iar pentru a avea câte un ditamai inspectorat doar pentru braconieri şi pentru a controla un port internaţional (cu un trafic oricum redus) este cam exagerat. Şi Sibiul are, de exemplu, un aeroport internaţional, dar nu a fost nevoie de înfiinţarea unui inspectorat întreg pentru o treabă pe care o poate face o simplă subunitate, ca să nu mai vorbesc de Bucureşti, cu două aeroporturi internaţionale.
Acum, ministrul de Interne, Vasile Blaga, anunţă înfiinţarea unei noi structuri: Garda de Coastă, care va fi formată, după cum a declarat chiar acesta, prin comasarea efectivelor inspectoratelor judeţene ale Poliţiei de Frontieră Constanţa, Tulcea, Galaţi şi Brăila. O nouă structură este impropriu spus, pentru că, în realitate, este vorba despre reapariţia uneia vechi, desfiinţată acum vreo 10 ani şi comasată în structurile Poliţiei de Frontieră, aceasta moştenind nişte nave militare pe care nu le mai foloseşte de ani de zile. Iar la rândul său, vechea Gardă de Coastă provenea din cadrul unităţilor de grăniceri militari. Dar nu asta este adevărata problemă, ci lipsa de coerenţă de la nivelul guvernului în privinţa nu doar a reorganizării Poliţiei de Frontieră din această zonă, ci şi a celei de la graniţele cu Ungaria şi Bulgaria. Nu ştiu dacă ministrul Vasile Blaga s-a gândit, de fapt, cum va asigura Garda de Coastă - prin definiţie o unitate navală - controlul la frontiera t