Radu Muntean, autorul peliculei „Marţi, după Crăciun“, recent intrată în cinematografe, nu-şi face filmele după obiecţiile publicului. Într-un interviu pentru „Adevărul literar şi artistic“, regizorul povesteşte din culisele celui mai apreciat film al său, dar îşi spune şi părerile despre public, „noul val“ şi CNC.
Cea mai aşteptată premieră românească a începutului de sezon, „Marţi, după Crăciun", de Radu Muntean, care a intrat de vineri pe marile ecrane din Bucureşti şi din ţară, se anunţă deja a fi un frumos succes pentru regizorul aflat la al patrulea lungmetraj (după „Furia", „Hârtia va fi albastră" şi „Boogie").
Filmul a întrunit, încă de la primele sale proiecţii, la Cannes şi TIFF Cluj-Napoca, sufragiile depline ale criticii (Mihai Chirilov l-a prezentat, în faţa publicului strâns în număr mare la Cluj - sute de oameni care au ovaţionat filmul după proiecţie -, drept „cel mai matur film al lui Radu Muntean până acum"). Se pare, însă, odată cu intrarea filmului în distribuţia normală, că nici spectatorii nu rămân indiferenţi la farmecul poveştii de dragoste şi de adulter „născocită" de cei trei scenarişti: Radu Muntean, Răzvan Rădulescu şi Alex Baciu.
Vrea să înţeleagă femeia
Într-un interviu acordat pentru „Adevărul literar şi artistic", regizorul Radu Muntean spune că s-ar bucura dacă filmul său ar fi văzut de cât mai mulţi spectatori, dar că nu îşi face filmele după gustul publicului, pentru că, pur şi simplu, nu a descoperit până acum care ar fi reţeta de succes la români. „Spectatorul pentru care fac eu filme seamănă cu mine, face parte din nişa celor care privesc cinema-ul ca pe o experienţă individuală şi nu ca pe o pastilă de divertisment", explică regizorul.
Citiţi şi: VIDEO Filmele româneşti ale toamnei
Chiar dacă s-a spus că filmele sale au o pronunţată perspectivă masculină, iar femeile sunt m