Companiile petroliere au început să adopte promoţii privind preţul carburanţilor ca strategii de atragere a clienţilor în benzinării, deşi până în acest moment astfel de măsuri reprezentau arsenalul de fidelizare utilizat de către magazine alimentare sau de firmele de îmbrăcăminte şi încălţăminte.
Concepte de tipul "Happy Hour" sau produse mai ieftine în weekend au ajuns din baruri şi restaurante în benzinării, în contextul în care marile companii de profil se aşteaptă ca de acum încolo piaţa să scadă.
În weekendul trecut, în două dintre benzinăriile Petrom, cea mai mare companie locală, timp de o oră, clienţii puteau să-şi cumpere carburanţii cu 40% mai ieftini, adică pentru fiecare plin puteau face o economie de circa 100 de lei.
Astfel, dacă definiţia unei strategii de tip Happy Hour desemnează o perioadă de timp în care într-un bar sau un restaurant se oferă reduceri la băuturi, petroliştii şi-au însuşit şi ei conceptul.
Campania se desfăşoară în 6 staţii Petrom din Bucureşti, în zilele de sfârşit de săptămână între orele 11:00 - 12:00. Pe durata desfăşurării campaniei preţul carburanţilor din staţiile participante este redus cu 40%. "Reducerea a fost posibilă cu ajutorul bugetului de marketing, care a acoperit pierderea marjei şi plata taxelor", spun reprezentanţii Petrom.
Specialiştii din piaţă spun însă că o promoţie de acest tip nu reprezintă un mare efort financiar, mai ales că reducerile durează numai o oră, ideea fiind aceea de a-i aduce pe oameni în benzinării. Cum Petrom spune că în primul weekend în care a mers promoţia, vânzările celor două benzinării implicate au "crescut semnificativ", înseamnă că mesajul lansat a fost receptat imediat de clienţi.
"Dacă s-a dus vorba că numai promoţiile vând, atunci normal că şi companiile petroliere au intrat pe acest segment. Trăim o perioadă de