Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a cheltuit 160.800 de euro, fără TVA, pentru organizarea evenimentelor de la Shanghai, din data de 29 iulie, cu ocazia lansării brandului turistic al României. Locul de desfăşurare al activităţilor a fost Expoziţia Mondială de la Shanghai, iar banii au fost asiguraţi din fondurile europene de promovare internaţională. Aşa cum era de aşteptat, la licitaţie a fost depusă o singură ofertă, de o firmă chineză, care a fost declarată câştigătoare.
Deşi nu avea voie să subcontracteze, Firma BEIJING TAIHE XINZHENG GUANGGAO YOUXIAN GONGSI a contractat artiştii români prin intermediul unei firme de impresariat, administrată de Lucian Mitrea şi Giovanni Francesco, cunoscut ca fiind "ginerele" preşedintelui Traian Băsescu, prietenul Ioanei Băsescu, potrivit informaţiilor apărute în presa centrală.
Pentru organizarea evenimentelor de la Shanghai, firma chineză a avut la dispoziţie doar o săptămână, potrivit datelor publicate recent pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Contractul a fost încheiat prin atribuire directă, metodă utilizată de reprezentanţii Ministerului Turismului în repetate rânduri, reprezentând una dintre temele de cercetat ale Comisiei de Anchetă cu privire la cheltuirea banului public de la Ministerul Turismului din 2009. Ministerul Turismului a şi fost amendat de Agenţia Naţională de Reglementare şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice pentru acest lucru. Şi de data aceasta, reprezentanţii Ministerului Turismului au sărit mai multe etape în ceea ce priveşte organizarea unei licitaţii. Astfel, nu a fost publicat nici un anunţ de intenţie sau de participare, fiind transmis recent anunţul de atribuire.
Persoanele prezente la eveniment, cât şi românii care s-au uitat la televizor, deoarece au fost transmise la ştiri imagini de la evenimentele de la Shang