Cehia a inaugurat un tronson de 23 de kilometri din autostrada care ocoleste capitala Praga dupa 80 de ani de planuri si o investitie de 1 miliard de dolari. Noua autostrada, care are mai multe tuneluri si poduri, a fost la un pas de a nu mai fi inaugurata dupa ce s-au descoperit mai multe probleme la cel mai inalt pod de pe traseu.
Constructia propriu-zisa a celor 23 de kilometri de autostrada a durat patru ani, perioada in care s-a lucrat non-stop, potrivit Wall Street Journal.
Inaugurarea a fost pe punctul de a fi anulata dupa ce la ultimele verificari s-au descoperit imperfectiuni la rosturile de dilatare folosite la cel mai inalt pod de pe traseu. Este vorba de un pod de 65 de metri care trece peste o vale protejata, dar specialistii au ajuns la concluzia ca nu exista risc de prabusire. Situatia va fi, insa, monitorizata permanent.
Cehii au fost criticati si pentru imaginea dezolanta care a ramas in urma lucrarilor, noua autostrada fiind inconjurata de zeci de kilometri patrati de pamant care a fost excavat. Purtatorul de cuvant al ministerului Transporturilor a precizat, insa, ca mai e nevoie de un an de lucrari secundare inainte ca tronsonul sa autostrada sa aiba toate aprobarile.
Cei 23 de kilometri inaugurati nu reprezinta, insa, nici jumatate din totalul centurii de ocolire a Capitalei. In nord-estul orasului trebuie sa fie construit un tronson de 40 de kilometri, dar e foarte posibil sa treaca ani intregi pana va primi aprobarea locuitorilor din zona.
Cehia a inaugurat un tronson de 23 de kilometri din autostrada care ocoleste capitala Praga dupa 80 de ani de planuri si o investitie de 1 miliard de dolari. Noua autostrada, care are mai multe tuneluri si poduri, a fost la un pas de a nu mai fi inaugurata dupa ce s-au descoperit mai multe probleme la cel mai inalt pod de pe traseu.