Prea puţine persoane publice din România merg pe bicicletă, dar cele care o fac speră ca mişcarea să adune cât mai mulţi adepţi. Din două motive: economisesc timp şi e sănătos. Sursa: Arhiva Libertatea
Ministru pe două roţi
Doi miniştri ai mediului – actualul şi un fost – sunt pasionaţi de pedalat. Laszlo Borbely merge cu bicicleta de câte ori are ocazia, dar crede că infrastructura şi traficul din Capitală nu sunt suficient de prietenoase cu bicicliştii. Un fost ministru al mediului, Attila Korodi, foloseşte de şapte ani bicicleta intens, mai ales în Miercurea-Ciuc, unde spune că nu are probleme în trafic.
„Când mergeam în Bucureşti, principala problemă erau pistele. Astfel că, în afara zonelor de parcuri, e foarte complicat să foloseşti bicicleta, mai ales pentru cineva fără experienţă”.
El îşi aduce aminte de promisiunile autorităţilor de a face acea bandă comună – pe stradă – pentru autobuze şi biciclete. „Asta ar trasa nişte fluxuri doar pentru biciclişti”.
În Bucureşti ar trebui abordată problema mersului pe bicicletă mai ales din punctul de vedere al mobilităţii, aşa cum se întâmplă în marile capitale europene, potrivit fostului ministru al mediului. „Deocamdată nu văd o ieşire pe termen scurt din problema infrastructurii. Dar, ceea ce este îmbucurător este ceea ce fac ONG-urile, începând cu BateŞaua, lucruri care încep să aibă efect”.
Bicicleta, ideală pe distanţe scurte
Korodi susţine că, în Bucureşti, pe distanţe de 1-2 kilometri, bicicleta este ideală. „Anul trecut, în Bucureşti, am prins blocaj în trafic, am coborât din maşină şi m-am urcat pe bicicletă”, îşi aminteşte ministrul, precizând că el are tot timpul bicicleta în portbagaj. „Ăsta ar fi mecanismul şi gândirea care ar trebui să se propage şi să se generalizeze”.
Acelaşi lucru îl susţine şi deputatul liberal Alina Gorghiu, care merge zilnic cu bicicleta la Pa