Ascensiunea presei online nu va însemna decăderea fotografiei cu tematică socială din ziare, arată expoziţia de la Los Angeles. „Cum va fi cu putinţă fotoreportajul în era internetului?“ este întrebarea centrală a evenimentului expoziţional de la Muzeul J. Paul Getty din Los Angeles.
Decăderea formatului print al publicaţiilor şi avântul de necontrolat al presei online par o ameninţare la adresa fotografiei care imortalizează fenomene sociale de amploare sau marginale pentru a ilustra articolul de ziar sau pentru a se constitui într-un discurs de sine-stătător, adesea mai relevant şi mai de impact decât discursul verbal. Pe de altă parte, statutul independent al fotoreportajului, care ajunge în pagini de album, înseamnă un traseu mai restrâns, deci mai puţină vizibilitate şi un mai mic impact concret.
Fotografiile care pot fi văzute în expoziţia „Engaged Observers: Documentary Photography Since the Sixties" vorbesc atât despre evenimente şi fenomene sociale, cât şi despre unele tipuri de abordare, neutre sau angajante, de care ele au avut parte în presă. Instantaneele prezentate n-au fost realizate pentru a fi publicate în ziare şi reviste, nefiind concepute ca auxiliar vizual care să exemplifice şi să expliciteze evenimente, idei şi opinii, deşi au ajuns în „Life" sau „Observer", a explicat curatorul expoziţiei, Brett Abbott, citat de „The Guardian".
Potrivit oficialului, soarta fotoreportajului şi a fotografiei de ziar cu mesaj social nu depinde de formatul print, căci fotojurnalismul înseamnă mai mult decât o ilustrare a principalelor titluri pe care le citim dimineaţa, fiind o formă nuanţată de reportaj, adesea mai edificatoare decât celelalte tipuri de discurs utilizate în presa scrisă. Pe deasupra, instantaneele etalate în expoziţie au fost realizate pentru albume de fotografie, nu pentru cotidiene.
Discriminare şi violenţă @N