Regizorul lungmetrajului „Marţi, după Crăciun“, recent lansat în cinematografe, nu-şi propune să-i facă pe plac publicului cu tot dinadinsul. Al patrulea film al cineastului, considerat „cel mai matur al său“, analizează, cu o fineţe impresionantă, dilema unui bărbat de vârstă medie, care trebuie să aleagă între soţie şi amantă.
Regizorul Radu Muntean spune că îi place să scrie personaje feminine, pentru că vrea să ştie mai multe lucruri despre femei, şi că, în ultimele sale filme, vorbeşte despre el, aflat la diferite vârste. Muntean mai crede că nu există o coerenţă a „noului val" românesc şi afirmă că nu‑l preocupă părerile criticilor.
„Marţi, după Crăciun" pare că, într-un fel, continuă filmul precedent, „Boogie". Personajul care acolo se afla la „30 şi ceva" se află acum în jurul vârstei de 40 de ani, pe alt palier al existenţei. Aţi vrut, de la bun început, să duceţi lucrurile mai departe?
Cum spuneam, nu-mi place să lucrez după planuri, aşa că nu a existat intenţia unei continuări la „Boogie", chiar dacă probabil aşa pare. Nu mai ştiu cum a fost prima discuţie cu Alex şi Răzvan. Bănuiesc că le-am spus că vreau să fac un film despre un bărbat însurat care-şi iubeşte şi nevasta, şi amanta, de la asta s-a plecat iniţial.
Intimitate, sexualitate şi adulter
Care au fost problemele, „blocajele", care au survenit pe parcurs?
De aici şi până la ultimul draft de scenariu a trecut un an. Discuţii, blocaje, pauză pentru filmul lui Răzvan, iarăşi discuţii şi poticneli, până când, în subsolul unui restaurant cu specific italian, am terminat sinopsisul şi ne-am împărţit secvenţele pe care urma să le scriem. Cred că blocajele nu se pot evita atunci când scrii în trei şi discuţi despre lucruri ca intimitate, sexualitate şi adulter. Fiecare dintre noi a trecut prin experienţe personale diferite şi s-a raportat uneori difer