Calvarul şoferilor care circulă pe DN 1 nu se va termina curând, deoarece autorităţile mai au nevoie de 1,7 miliarde de lei pentru finalizarea Autostrăzii Bucureşti - Ploieşti, bani ce ar trebui alocaţi de la bugetul de stat. Autorităţile nu ne pot spune când se va putea circula pe Autostrada Bucureşti - Ploieşti, deoarece nu mai găsesc în buget sumele necesare finalizării lucrărilor de execuţie. "Nu mai avem bani de mult pentru investiţii şi nici anul viitor nu vor fi. Suma prevăzută în bugetul pe anul viitor pentru investiţii este mai mică decât necesarul pentru finalizarea Autostrăzii Bucureşti - Ploieşti, respectiv 1,7 miliarde de lei. Nu sunt bani", ne-a explicat Dorina Tiron, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Astfel, autorităţile ne tot duc cu vorba, modificând termenul de predare a acestui proiect de la un an la altul. Dacă iniţial lucrările începute în 2007 trebuiau să fie finalizate în 2009, acest termen a fost prelungit până în iunie 2010. Acum sunt şanse extrem de mici ca pe Autostrada Bucureşti - Ploieşti să se deschidă circulaţia în decembrie 2011. "În prezent, constructorii au trecut la conservarea lucrărilor realizate la Autostrada Bucureşti - Ploieşti, deoarece vine iarna şi trebuie să facem ceva să reziste până la primăvară, când sperăm să obţinem fondurile necesare finalizării lucrării. La rectificarea bugetară din august, în loc să mai primim bani pentru investiţii, nouă ni s-au luat 300 milioane de lei", ne-a explicat Marin Ionescu, directorul Investiţii din cadrul CNADNR.
Principala problemă a acestui proiect este că trebuie realizat cu finanţare exclusivă de la bugetul de stat. În plus, proiectul nu mai reprezintă o prioritate pentru autorităţi, acum punându-se accent pe proiectele finanţate cu bani europeni.
"Nu ştiu când va fi gata. Autostrada Bucureşti - Ploieşt