Pentru a putea fi reprezentanţi în instanţă sau a avea putere de negociere mai mare în faţa băncii, cei care au pus bazele grupurilor de pe Yahoo au ieşit la "racolat" colegi. Sursa: THEO PANĂ
Procesele împotriva instituţiilor financiare încep să prindă contur, după ce tot mai mulţi clienţi ai băncilor se hotărăsc să semneze contractele cu avocaţii specializaţi în domeniu. Se pare că procesele vor începe în mai puţin de două săptămâni, potrivit debitorilor.
"În cazul BCR s-au strâns în jur de 500 de persoane care vor să acţioneze în judecată banca", ne-a declarat Daniela Matei, reprezentanta grupului de clienţi BCR.
Ea spune că problemele clienţilor sunt legate de dobânzi în primul rând şi apoi de faptul că Ordonanţa 50 a fost interpretată în mod eronat de către bănci. "Unul din factorii pe care-i contestăm este comisionul de administrare a soldului, care se calculează la fiecare rată ca parte din soldul iniţial, nu din cel rămas. La capitolul credite de nevoi personale, comisionul de risc este cel mai contestat", ne-a mai declarat Daniela Matei.
La rândul lui, Cornel Cojocaru, purtătorul de cuvânt al BCR, spune că fiecare client care a depus o sesizare la bancă va primi un răspuns personalizat pe problema pe care a avut-o. "Noi considerăm că am interpretat cât se poate de corect OUG 50/2010. Mai mult, am venit în sprijinul clienţilor cu probleme prin păsuirea lor de la plată dacă au rămas fără serviciu sau cu oferte de refinanţare acolo unde a fost cazul", a afirmat oficialul băncii.
Clienţii Bancpost vor mediere
În cazul celor de la Bancpost, clienţii băncii ne-au declarat că ei vor încerca mai întâi o mediere cu banca pentru că nu vor să ajungă la lucruri mai grave. Potrivit reprezentanţilor, în prezent sunt aproximativ 100 de persoane care au depus toată documentaţia cerută de avocaţi.
@N