Un raport realizat de compania Oracle relevă faptul că 77 la sută dintre utilizatorii de telefonie mobilă din întreaga lume sunt dispuşi să treacă la un furnizor cu tarife mai bune, iar 83 la sută ar alege un serviciu "netradiţional" de telecomunicaţii, precum Facebook sau Sony, informează NewsIn.
Oracle a publicat miercuri rezultatele raportului „Opportunity Calling: The Future of Mobile Communications", cercetare în care au fost studiate opiniile a peste 3.000 de utilizatori de telefoane mobile din lumea întreagă. S-a examinat modalitatea de utilizare şi percepţiile asupra telefoanelor mobile, interesul pentru tehnologii noi cum ar fi aplicaţiile sau publicitatea mobilă, precum şi aşteptările de la generaţia următoare de comunicaţii mobile.
Raportul mai arată că unii consumatori mobili preferă încă serviciul fără limitări de trafic şi sunt dispuşi să plătească pentru acest lucru. Astfel, pentru a-şi păstra traficul nelimitat de date, 61 la sută dintre consumatori ar accepta o mărire cu 7 la sută a facturii lor lunare.
Pe de altă parte, 54 la sută dintre respondenţi cred că peste cinci ani îşi vor folosi telefoanele ca aparat GPS, 31 la sută spun că îl vor utiliza pe post de card de credit, iar 24 la sută cred că vor folosi aparatul ca să pornească maşina.
Potrivit studiului, 64 la sută dintre respondenţi sunt dispuşi să primească reclame pe telefon în schimbul unor reduceri de preţuri sau al unor servicii suplimentare. Potenţialul de câştig provine în mare măsură de la consumatorii tineri. Utilizatorii de telefoane mobile cu vârsta cuprinsă între 18 şi 33 de ani sunt de trei ori mai predispuşi să-şi folosească telefonul ca mijloc de divertisment şi de două ori mai mult să-l folosească drept computer personal, în comparaţie cu cei situaţi în intervalul de vârstă 46-64.
În schimb, doar 33 la sută dintre cei care au răspuns la sondaj s-au