În campania Fabrica de ideiGândul, vă prezentăm poveştile a 20 de firme mici care au rezistat anul acesta crizei. Gândul va premia cea mai bună idee de afaceri în baza votului pe care cititorii ziarului îl vor putea exprima de luni, pe site-ul gandul.info.
Reţeaua infobancare.ro face bani din analizele de piaţă pe care le furnizează băncilor. După ce a investit 200.000 de euro, Anton Voicu, managerul de proiect, este sigur că şi-a lăsat în spate concurenţa
Prin 2003 a început să cocheteze cu ideea de a face reţeaua care astăzi se cheamă infobancare.ro şi vreo câţiva ani, printre picături, s-a tot gândit cum va arăta proiectul online. Un prieten american îi povestise ce se poate face cu un asemenea business, dar atunci părea ceva complicat şi foarte îndepărtat.
Lucra într-o firmă de consultanţă în domeniul finanţărilor rambursabile şi nerambursabile, după ce o vreme fusese asistent în cabinetele unor profesori de drept. Între timp, Anton Voicu, managerul de proiect al reţelei infobancare.ro, a investit vreo 200.000 de euro din surse proprii în businessul cu care face analiză de piaţă pe produse şi servicii bancare, de leasing şi de asigurări. "Pro-dusul a ieşit din creierele câtorva zeci de programatori şi analişti financiari din România", spune Voicu, încrezător în succesul reţelei.
Click pe site
Pentru cineva care se gândeşte să-şi facă un depozit bancar ori să ia un împrumut, pare foarte simplu să afle printr-un simplu click care e cea mai bună ofertă, cu ajutorul calculatoarelor de pe site. Voicu, absolvent a două facultăţi, Drept şi Marketing-Comunicare, s-a gândit însă că mai are nevoie de ceva pentru a fi diferit de concurenţă. "Noi centralizăm tot ce face un vizitator pe site şi putem spune, de exemplu, care este moneda preferată de locuitorii unui anumit judeţ care vor să facă un credit de nevoi personale.
Sau ce sume solici