De peste un sfert de veac trăieşte şi lucrează dincolo de graniţele ţării. Din 1997 şi-a câştigat celebritatea mondială, iar picturile sale se vând pe întregul mapamond - la preţuri care întrec, uneori, orice imaginaţie (când e vorba de artă contemporană!). Săptămâna trecută, mai exact joi, 16 septembrie, European Art Gallery (Regina Maria, nr. 18), care
s-a relansat pe scena galeriilor bucureştene într-o nouă formulă partenerială (Radu Boroianu, Mihai Covaci şi Jan De Maere), l-a readus în atenţia publicului românesc, printr-o expoziţie personală de mare ţinută. Fără niciun fel de exagerare, opera lui Nicolae Maniu este asimilată miracolului performanţei. Din 1996, anul în care transforma Galeria ľ a Teatrului Naţional într-un adevărat muzeu, unde vizitatorii de toate vârstele rămâneau uimiţi în faţa "minunilor de pe pânză", am scris de nenumărate ori, în paginile Curierului Naţional, despre drumul spre lumină al lui Nicolae Maniu. Cum ar putea fi numită altfel împlinirea acestui maestru al penelului? Singurul, poate, dintre pictorii noştri din afara graniţelor, care ar putea da chip unei capele sixtine a neamului românesc.
În mod cert, anul 1997 i-a încununat pasiunea de o viaţă. Întâlnirea cu Gilles Dyan, proprietarul lanţului mondial de galerii Opera Gallery, a făcut parte din planul destinului. De atunci, lucrările pictorului - născut şi format la Academia de Artă din Cluj - au intrat, graţie expunerii în cele zece galerii din Paris, Singapore, New York, Miami, Hong Kong, Londra, Seul, Veneţia, Monaco şi Dubai, în mari colecţii de pe toate continentele. Pânzele sale de mari dimensiuni se vând între 120 şi 150 de mii de euro. Cine sunt cumpărătorii artei lui Maniu? Oameni de afaceri, bancheri, şefi de sat, mari actori etc. Printre aceştia, secretarul financiar al sultanului din Brunei, unul din fiii fostului preşedinte chinez Deng Xiaoping, actor