De ziua lor, cei 30 de copii de la grupa mare a grădiniţei din comuna Deda sub conducerea educatoarei Ghidiu Florentina au evoluat pe scena Casei de Cultură din lşocalitate. Părinţi, copii şi cadre didactice au urmărit un interesant program artistic dedicat acetui eveniment. Pe lângă cadourile primite de la educatoarele lor, copiii au fost felicitaţi şi de primăriţa Lucreţia Cadar, care le-a oferit mici atenţii.
Nod de cale ferată, Deda
Prima legătură de cale ferată din Ardeal a existat între Războieni – Târgu-Mureş – Deda. Din anul 1910 s-a făcut legătura pe Valea Mureşului Superior, actuala Magistrală 400. După cedarea Ardealului în 1940, stăpânirea austro-ungară ca să nu treacă pe teritoriul românesc spre Ungaria, a fost construită linia ferată Deda-Sărăţăl – Dej, fiind mobilizaţi pentru aceasta locuitorii din zonele pe unde trecea calea ferată. Din acest moment Deda d devenint nod de cale ferată. În urma modernizării căilor ferate, porţiunea de pe Valea Mureşului şi legătura cu Sărăţăl – Dej a fost electrificată.
De ziua lor, cei 30 de copii de la grupa mare a grădiniţei din comuna Deda sub conducerea educatoarei Ghidiu Florentina au evoluat pe scena Casei de Cultură din lşocalitate. Părinţi, copii şi cadre didactice au urmărit un interesant program artistic dedicat acetui eveniment. Pe lângă cadourile primite de la educatoarele lor, copiii au fost felicitaţi şi de primăriţa Lucreţia Cadar, care le-a oferit mici atenţii.
Nod de cale ferată, Deda
Prima legătură de cale ferată din Ardeal a existat între Războieni – Târgu-Mureş – Deda. Din anul 1910 s-a făcut legătura pe Valea Mureşului Superior, actuala Magistrală 400. După cedarea Ardealului în 1940, stăpânirea austro-ungară ca să nu treacă pe teritoriul românesc spre Ungaria, a fost construită linia ferată Deda-Sărăţăl – Dej, fiind mobilizaţi pentru aceasta locuitorii din zonele