Dacă te enervezi în trafic şi te-ai săturat de aerul din metrou, troleibuz sau autobuz, poate e timpul să-ţi faci curaj şi să te urci pe bicicletă. Oricum, nu vei fi singurul biciclist din oraş. Numărul celor care aleg bicicleta ca mijloc de transport urban creşte de la an la an. Sursa: Daniel Vrăbioiu
Potrivit magazinelor de specialitate, cele mai multe biciclete se vând în prima parte a anului, din martie până în iulie, şi apoi în toamnă. Mai mult, din lipsă de timp şi spaţiu, moda bicicletelor pliabile are din ce în ce mai mulţi adepţi şi în România.
Astfel, 30% dintre bicicletele pe care le vinde magazinul Veloteca sunt pliabile, potrivit lui Bodgan Petrescu, vânzător aici.
Criza îi obligă însă pe unii să renunţe la comoditatea maşinii. “Multe companii au tăiat bonurile de decontare a benzinei. Astfel, sunt oameni care se văd nevoiţi să-şi cumpere biciclete pentru a ajunge la serviciu. Are şi criza părţile ei bune”, adaugă Bogdan.
Şi centrele de închiriere a bicicletelor au din ce în ce mai mulţi clienţi. La finalul lui 2009, numărul celor care au închiriat biciclete de la Cicloteque a crescut de trei ori comparativ cu anul 2008, iar numărul din ce în ce mai mare al bicicliştilor l-am putut constata pe străzi sau la marşurile organizate, spune Anamaria Bogdan, reprezentant al organizaţiei MaiMultVerde, care deţine trei centre de închiriere în Bucureşti.
Cu bicicleta la serviciu
Vasile renunţă la maşina de serviciu, ori de câte ori vremea îi permite. Cu bicicleta din Titan până la biroul situat aproape de Casa Poporului, face 30-40 de minute indiferent de traficul din Bucureşti. “Maşina mea consumă aproape 50 de litri de benzină pe lună, asta mă costă între 200 lei – 250 lei”, bani pe care îi economiseşte dacă înlocuieşte maşina cu bicicleta. “Stresul şi oboseala care se adună în timpul şofatului se elimină în momentul în care mă urc