În căutare de chiriaşi, proprietarii de spaţii comerciale de pe arterele comerciale au apelat la conceptul numit „pop-up“ şi închiriază magazinele pe o perioadă de o zi până la o lună. Dacă la noi primul magazin temporar a fost deschis la începutul lunii septembrie, în restul Europei şi în America, conceptul este folosit încă din 2003.
Până de curând, Calea Victoriei, unde brandurile de lux erau la ele acasă, iar chiriile pe metru pătrat erau exorbitante, şi-a mai pierdut din strălucire. Doar de la începutul anului, mărci precum Cerrutti sau Versace Jeans Couture au ales să părăsească zona, în lipsa clienţilor.
Citiţi şi:
Borfaşi printre rafturile din mall, în goană după mărunţişuri / Vezi aici metodele prin care hoţii golesc rafturile
Cât mai valorează Calea Victoriei acum şi de ce ar mai deschide un retailer magazin acolo? Analiştii spun că preţul pe metru pătrat a scăzut considerabil, chiar şi la jumătate faţă de acum un an, până la 40 de euro pe metru pătrat.
Iar avantajul este, în continuare, poziţia centrală
inaccesibilă până acum brandurile care nu erau din categoria de lux. În acest condiţii, recent, a fost implementat conceptul de magazin temporar. Mai precis, producătorul german de bunuri de larg consum Henkel a deschis primul magazin pop-up de pe piaţa locală, cu o durată de viaţă de doar o lună pentru a-şi promova produsele pentru păr.
Dacă la noi, conceptul a fost introdus recent, în America şi în Europa este folosit încă din 2003. "În străinătate conceptul funcţionează pentru că firmele organizează în aceste spaţii demonstraţii sau prezentări de colecţii", arată Carmen Ravon, consultant în cadrul King Sturge. Ea spune că piaţa locală poate implementa pop-up retailul pentru că aici sunt producători de bunuri de larg consum sau lanţuri de magazine internaţionale care au folosit conceptul şi î