Prima pistă de biciclete din Iaşi, despre ale cărei deficienţe de proiectare Evenimentul zilei a scris în ediţia din 8 septembrie, a fost inaugurată astăzi oficial. Tot astăzi a fost lansată şi campania "BiciCOOLtura – Iubesc să biciclesc!". Sursa: Maria CrausSursa: Maria CrausSursa: Maria CrausSursa: Maria CrausSursa: Maria CrausSursa: Maria Craus
1 /.
Oficialităţile ieşene au dat astăzi un test practic pe pista de biciclete din pavele construită cu fonduri europene, în care au investit 850.000 de lei. Destul de stângaci la mânuirea bicicletei, oficialii au pedalat doar pe o scurtă porţiune de pe malul stâng al Bahluiului, unde pista are o lăţime de 1,20 de metri pe sensul de mers, spre deosebire de zona Pod Tudor- Vladimirescu – Bucşinescu, care are doar 75 de centimetri pe sens.
FOTO evz.ro
Pista destinată bicicliştilor ieşeni, făcută în bătaie de joc
"La Iaşi a face bine e mai criticat decât a nu face nimic. Eu prefer să fiu pus la zid şi să fac. Au fost controverse în privinţa modului în care a fost realizată pista de biciclete, e de înţeles, e mai greu să te obişnuieşti cu lucrurile noi şi moderne, trăim în România. Îmi doresc ca pista să fie extinsă şi să ajungem de la 11 kilometri la 111 kilometri", a declarat Gheorghe Nichita, primarul Iaşiului.
Pista din pavele amenajată pe traseul Bucşinescu -Tudor Vladimirescu – Splai Bahlui Mal Stâng – Podu de Piatră are două sensuri de mers şi o lungime totală de 11 kilometri. Pista a fost realizată prin proiectul Archimedes.
"Este garantată doi ani de zile prin proiect, dar noi garantăm că ţine cel puţin 10 – 15 ani. A fost realizată din pavele pentru că sunt mai rezistente ca asfaltul, iar pavelele pot fi foarte uşor demontate şi montate în altă parte, pe alt traseu", a declarat inginerul Gheorghe Marcu, directorul general al Com – Beton SA, firma care a cons