Aceasta se va face cu ajutorul unui chestionar în care vor fi menţionate şi informaţiile financiare
În formularul de analiză va fi inclusă o secţiune de determinare a profilului de risc al clientului
De anul viitor, poliţele de viaţă vor fi încheiate numai ţinând cont de aceste aspecte
Dificultăţile financiare ale românilor i-au determinat pe asigurători să ia o serie de măsuri, atât pentru protejarea clienţilor, cât şi a societăţilor. Potrivit Ordinului CSA 11/2010 pentru completarea normelor privind informaţiile pe care asigurătorii şi intermediarii în asigurări trebuie să le furnizeze clienţilor, care a fost publicat luni în Monitorul Oficial, începând cu luna septembrie 2011, companiile care practică asigurări de viaţă vor fi obligate să analizeze situaţia şi nevoile financiare ale viitorilor clienţi pe baza unui chestionar şi să le recomande acestora soluţii în concordanţă cu acestea, potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).
Analiza se va efectua prin intermediul unui "formular de analiză a nevoilor clienţilor", care va fi prezentat la primele întâlniri cu potenţialul client.
"Formularul va fi întocmit în două exemplare şi va fi semnat de ambele părţi, iar un exemplar va fi înmânat clientului, celălalt rămânând la asigurător. Dacă clientul nu doreşte să furnizeze anumite informaţii, el va trebui să certifice acest lucru sub semnătură", se arată în Ordinul CSA. Pe baza rezultatului analizei, asigurătorii vor prezenta o recomandare scrisă clienţilor, iar soluţia propusă trebuie să fie în concordanţă cu acesta.
Formularul va conţine datele personale ale clienţilor şi despre situaţia familială, relevante pentru identificarea nevoilor (nume, prenume, adresă de corespondenţă, e-mail, telefon, profesie, stare civilă, date despre soţ/soţie şi copii), informaţii despre situaţia financiară prezentă (venituri,