Mii de elevi din unităţile de învăţământ din judeţul Dolj abandonează anual şcoala. Îngrijorător este faptul că, de la an la an, numărul celor care renunţă la educaţie creşte, deşi există mediatori şcolari şi diverse programe pentru evitarea abandonului. Dintre principalele cauze care îi determină pe elevii doljeni să se „şcolească“ pe stradă sunt cele de natură socială, sărăcia sau migraţia dintr-o localitate în alta sau chiar peste hotare.
Conform studiului realizat de Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică (CJAP) Dolj, în anul şcolar trecut, dintre cei 50.216 elevi care studiază în cele 128 de unităţi şcolare din judeţ, 1.199 de copii din ciclul primar, gimnazial, liceal şi profesional au abandonat forma de învăţământ frecventată. Vorbind în procente, numărul acestora nu este foarte mare, însă îngrijorător este faptul că s-a înregistrat o creştere de +0,91% faţă de anul şcolar 2005-2006, când ponderea elevilor care au părăsit şcoala reprezenta 1,47% (799 de elevi), din totalul de 54.235 înscrişi în unităţile şcolare investigate.
„Pe cicluri de învăţământ, situaţia abandonului şcolar se prezintă astfel: în învăţământul primar se înregistrează 246 de cazuri de abandon şcolar, ceea ce reprezintă 1,43% din elevii înscrişi, din care 192 de cazuri din judeţ şi 54 din Craiova. Alţi 606 elevi de gimnaziu au părăsit cursurile, reprezentând 3,39% din totalul celor înscrişi. Cei mai mulţi elevi aflaţi în situaţia de abandon şcolar provin din judeţ, 528 de cazuri, şi numai 78 din Craiova.
În învăţământul liceal, 217 elevi au renunţat la cursuri, cei mai mulţi, 146, provin din Craiova şi 71 din judeţ“, a menţionat prof. dr. Marinela Claudia Dumitrescu, coordonator CJAP Dolj.
Acest an şcolar începe cu 130 de elevi mai puţini în învăţământul liceal tehnologic doljean. 71 dintre aceştia au fost elevi la licee craiovene, iar 59 în judeţ. De la an