Zilnic, cel puţin cinci persoane reclamă băncile la Protecţia Consumatorului. CJPC Mureş a primit, în luna septembrie, peste 70 de reclamaţii privind actele adiţionale eliberate de bănci pentru a intra în legalitate, confrom OUG 50/2010.
Reclamaţiile curg, în aceste zile, la adresa sistemului bancar. Situaţia a fost generată de necesitatea semnării noilor acte adiţionale la contractele de credit. Cele mai multe bănci s-au conformat dispoziţiilor legale de a renunţa la comisionul de risc şi la alte comisioane considerate nelegale, însă au introdus, la schimb, alte obligaţii de plată.
Astfel, zeci de clienţi au depus reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Mureş. „Până vineri am primit 50 de reclamaţii, dar de atunci am mai primit încă 20. Practic avem 5-6 reclamaţii în fiecare zi. Acestea se referă la nerespectarea prevederilor OUG 50/2010 la comisioanele de operare sau de risc care au apărut. Am făcut verificări şi la bănci. Ceea ce pot să vă spun este faptul că sunt bănci care nu au ieşit din legalitate. Există, însă, câteva bănci care au schimbat comisionul de risc cu cel de operare, iar acest lucru duce la o neregulă în virtutea legii“, a declarat Liviu Todoran, coordonator acţiune la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Mureş.
Cine nu semnează, acceptă tacit
Toţi cei care au un credit ar trebui să semneze act adiţional la contractul de credit, desigur, respectând prevederile Ordonanţei de Guvern care obligă băncile să renunţe la unele comisioane. Mai mulţi clienţi ai băncilor au constatat, însă, că actele adiţionale conţin comisioane noi.
Comisarii de la Protecţia Consumatorilor îi sfătuiesc pe toţi cei care au credite să compare contractul de credit iniţial cu actul adiţional. Clienţii care nu sunt mulţumiţi de prevederile din actul adiţional, pot să specifice acest lucru în sc