România este cea de-a doua piaţă ca mărime din Europa Centrală şi de Est (ECE), după Rusia, pe care operează Starbucks Coffee Company, au anunţat ieri reprezentanţii companiei, cu ocazia aniversării a 40 de ani de existenţă a celui mai mare lanţ de cafenele din lume. "Piaţa cafelei din România este foarte puternică, iar în zona Europei Centrale şi de Est, este cea de-a doua piaţă ca mărime pe care operăm după Rusia. Iar dacă România este a doua piaţă după Rusia, cred că vă daţi seama despre ce potenţial vorbim", a afirmat, într-o discuţie cu jurnaliştii, Eleftheria Kallista, Retail Promotion Manager, Marinopoulos Coffee Company din Grecia, companie responsabilă cu activităţile Starbucks din România.
Kallista a spus pentru Curierul Naţional că piaţa locală a cafelei este una foarte puternică din punct de vedere concurenţial. "Piaţa cafelei din România este una foarte competitivă pe care activează o serie de jucători foarte puternici, însă este o piaţă mare, iar românii iubesc cafeaua", ne-a explicat Eleftheria Kallista. Starbucks a intrat pe piaţa din România, în aprilie 2007, când a deschis prima cafenea din Europa Centrală şi de Est, ca rezultat al unui joint-venture încheiat cu partenerul său european, Marianopoulos Group. În prezent, Starbucks deţine 8 cafenele în marile oraşe ale României, Bucureşti, Iaşi, Cluj, şi în 2009 a vândut peste 2 milioane de cafele, la 1 milion de clienţi.
Eleftheria Kallista a mai spus că Starbucks va continua extinderea reţelei de cafenele din România. "Vom căuta orice oportunitate de a ne extinde reţeaua locală, iar când va apărea momentul favorabil din punct de vedere imobiliar şi investiţional, o vom face. În prezent ne relocăm cafeaua din Bucureşti Mall, tot în acelaşi complex, iar noua locaţie se va regăsi pe două etaje ale mall-ului.
România este cea de-a doua piaţă ca mărime din Europa Centrală şi de Est (E