Pentru a veni în ajutorul copiilor cu sindrom ADHD, deficit de atenţie şi hiperactivitate, specialiştii în psihiatria copilului au demarat în acest an un proiect educaţional prin care se doreşte implicarea Inspectoratelor Şcolare Judeţene, deoarece copiii care prezintă acest sindrom, pentru a-şi atinge potenţialul deplin, trebuie să primescă ajutor, ghidare şi înţelegere atât din partea părinţilor, a consilierilor, cât şi a sistemului de învăţământ public.
Prof. univ. dr. Mircea Tiberiu, prezent la cel de a XI-lea Congres SNPCAR (Societatea de Neurologie şi Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului din România) care se desfăşoară la Târgu-Mureş în această săptămână, a arătat că în prima etapă a acestui proiect au fost implicaţi medicii de familie, dar un rol important în viaţa copilului îl au şi cadrele didactice. “Proiectul educaţional este continuator al unei etape premergătoare şi se referă la implicarea tuturor inspectoratelor şcolare judeţene, prin serviciile noastre, fie de centre de sănătate mentală, fie de servicii de psihiatrie a copilului şi adolescentului care vor pregăti o serie de conferinţe şi lecţii deschise cu personalul din învăţământ, educatori, profesori, pedagogi, psihopedagogi, psihologi şcolari şi medici şcolari, pentru ca în primul rând trebuie să încercăm să ştergem acea reticenţă în raport cu un comportament al copilului. Pentru că un profesor care are la clasă un copil cu un astfel de comportament îl scoate afară de la oră, ia o atitudine care nu face decât să accentueze simptomatologia şi să cronicizeze şi nu ne ajută în nici un fel, ca lucrurile să evolueze cât de cât”, a declarat dr. Mircea Tiberiu.
Rezultate vizibile în doi – trei ani
Partea a doua a proiectului a fost implementată în primăvara acestui an, iar specialiştii vor veni în ajutorul cadrelor didactice prin elaborarea unor ghiduri, pentru “ca să pute