Se mândreşte că este un pensionar "nesimţit" şi îi compătimeşte pe concetăţenii care au ajuns să fie conduşi de cei fără simţ. S-a născut la Buzău, dar a locuit în oraşul Ianca - Brăila unde a urmat cursurile Liceului Teoretic, făcând parte din cea mai bună promoţie din istoria şcolii, fapt recunoscut şi de conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean.
Crescând în "oraşul aviatorilor", de mic copil a urmărit "zborul păsărilor" pe cer şi şi-a dorit să devină aviator. Ceea ce s-a şi întâmplat în 1980.
A pilotat avioane renumite, cum ar fi IAR 823, „un aparat excelent, încă cerut, dar care, din păcate, nu se mai produce", precum şi celebrul biplan AN2. Dar adevărata lui pasiune a rămas elicopterul, având la activ sute de ore de zbor pe IAR 316 B ALOUETTE şi pe KAMOV Ka 26.
Tudor Octavian este un gazetar pasionat de artă care trăieşte din scris: "Eu am o viaţă dublă!"
Amintiri: „Duminică, 23 august 1981, eram pe Aerodromul Arad când am primit ordin să pregătesc elicopterul de zbor. Pilotam aparatul ALLUETTE YR-ELL şi trebuia să mă deplasez într-un punct indicat de Securitate, de unde urma să ridic nişte terorişti care luaseră ostatici elevi şi profesori dintr-un autobuz care urma să ajungă la defilarea de la Deva. La intervenţia Gen. Homoşteanu, teroriştii au fost lichidaţi şi am fost întorşi din drum", ne-a povestit Marian Covache.
Aruncaţi printre nori
Pilotul îşi aduce aminte de şi o altă întâmplare, câţiva ani mai târziu.
Portret: Profesorul Ionel Filip a moştenit iubirea pentru muzică şi predă tainele viorii la "Darclee"
„După ce am alimentat avionul AN 2 pe Aerodromul Braşov, am decolat către Cluj. De la Rupea, un «balaur cumulonimbus» a făcut ca traiectul să se schimbe cu câteva zeci de grade. După câteva ore de zbor, în care ne-am rugat ca, dacă ne prăbuşim, măcar să ne găsească cineva oasele şi să le îngroape creştine