Surprinzător, companiile cu cele mai mari portofolii imobiliare din România nu au ca principal obiect de activitate acest domeniu. Unele dintre cele mai importante surse de spaţii comerciale (birouri, retail, depozite) sunt companii precum CFR, Romtelecom şi, mai nou, Poşta Română. Dacă acum patru ani România era pe ultimele locuri din Europa la suprafaţa de spaţii comerciale raportată la mia de locuitori, acum balanţa s-a schimbat. România se apropie de media regiunii cu un stoc
Surprinzător, companiile cu cele mai mari portofolii imobiliare din România nu au ca principal obiect de activitate acest domeniu. Unele dintre cele mai importante surse de spaţii comerciale (birouri, retail, depozite) sunt companii precum CFR, Romtelecom şi, mai nou, Poşta Română.
Dacă acum patru ani România era pe ultimele locuri din Europa la suprafaţa de spaţii comerciale raportată la mia de locuitori, acum balanţa s-a schimbat. România se apropie de media regiunii cu un stoc de 110 mp la mia de locuitori. În Suceava, Piteşti, Oradea sau Târgu-Mureş volumul de spaţii comerciale depăşeşte nivelul unor capitale europene precum Budapesta sau Berlin. Dezvoltatorii şi fondurile de investiţii locale şi internaţionale au construit în ultimii ani peste 40 de centre comerciale de tip mall, dar chiar şi aşa stocul cumulat al primilor jucători din piaţă nu depăşeşte suprafaţa comercială administrată de CFR.
Compania naţională de căi ferate are scoase pe piaţă spaţii comerciale în suprafaţă totală de 1,7 milioane mp, aproape dublu faţă de spaţiile gestionate de primii zece jucători de pe piaţa mallurilor din România la un loc. Dacă Iulian Dascălu, Immoeast, Argo Real Estate sau BelRom scot anual sute de milioane de euro din proprietăţile pe care le închiriază, CFR are în prezent venituri medii lunare de doar trei milioane lei, potrivit informaţiilor furnizate de companie pentru