ReŢeaua germană de magazine de bricolaj Praktiker a anunţat finalizarea unor investiţii de 6,9 mil. euro într-un proiect de extindere la Botoşani.
Magazinul va fi deschis în prima zi din octombrie şi va avea o suprafaţă de vânzare de 4.300 de metri pătraţi, la jumătate faţă de media reţelei, şi circa 40.000 de articole listate. Aceasta va fi a 27-a unitate operată de retailer la nivel local şi singura inaugurare a Praktiker de pe piaţă din acest an.
Botoşaniul apare în statisticile oficiale ca fiind unul dintre cele mai sărace oraşe mari din România. Cum explică Praktiker investiţiile în aceast oraş într-o perioadă cu declin în consum?
"Botoşani s-a aflat de la început în planul nostru de expansiune în localităţile cu peste 100.000 de locuitori, fiind un oraş cu potenţial foarte bun din punctul de vedere al dezvoltării pe termen lung. Pe de altă parte, extinzându-ne în acest oraş reuşim să ne consolidăm prezenţa în Moldova, o regiune importantă pentru reţeaua noastră", a declarat Monica Hodor, directorul general al Praktiker România. Ea a mai precizat că dimensiunea magazinului a fost adaptată la condiţiile pieţei pe care activează, unitatea din Botoşani fiind de două ori mai mică decât suprafaţa medie a unui magazin din reţea.
Praktiker s-a extins în ultimii doi ani doar în regiunea Moldovei, prin inaugurări de magazine în Buzău, Piatra Neamţ şi Focşani.
Compania, cu afaceri de 257 mil. euro, a frânat expansiunea încă de anul trecut din cauza crizei, având o singură inaugurare în 2009 la Focşani, faţă de 5 proiecte noi în 2008.
2009 a fost primul an în care companiile din sectorul DIY (do-it-yourself, retailul de bricolaj) s-au confruntat cu un declin al cererii pe piaţă, după ce creşterile de 20-30% în vânzări deveniseră o constantă a sectorului de profil în perioada 2002-2007.
ReŢeaua germană de magazine de bric