Compania Miele a anunţat că se va concentra pe creşterea cotei de piaţă în retailul local de electrocasnice, după aproximativ un an de la inaugurarea primei sale fabrici din România care produce componente electronice pentru unităţile de asamblare din Germania.
"În Europa avem peste 13% din piaţa electrocasnicelor şi sunt sigur că vom ajunge la o cotă de peste 10% şi în România în cinci ani. Clienţii pe care ne bazăm în viitor sunt oameni cu o educaţie bună care văd achiziţia unei aparaturi electrocasnice ca pe o investiţie", a declarat Stavros Politis, Export Manager Miele pe regiunea Europei de Sud-Est.
România este a doua mare piaţă de desfacere din regiune pentru producătorul german, deşi subsidiara locală a avut anul trecut vânzări de doar 2 mil. euro pe o piaţă estimată la 400-500 mil. euro.
Electrocasnicele premium sunt încă un segment de nişă în comerţ, jucătorii mai vechi din această piaţă având rulaje mai mici de 15 mil. euro. De exemplu, Franke, cel mai mare jucător pe segmentul electrocasnicelor premium pentru bucătărie, a raportat afaceri de 11 mil. euro pe 2009.
O altă companie de profil, Baumatic, activă din 2009 în România, estimează piaţa locală a electrocasnicelor încorporabile (care este un segment din piaţa premium) la aproximativ 30 mil. euro la nivelul lui 2010.
Miele a început ofensiva în retailul românesc în anul 2007, când a deschis un showroom în Otopeni, lângă Bucureşti. Produsele companiei se vând în prezent la preţuri de 4-5 ori mai mari decât electrocasnicele mainstream (cu un preţ mediu şi cu funcţii de bază). Astfel, cea mai ieftină maşină de spălat rufe Miele se vinde în showroomul companiei cu 1.000 de euro, iar cel mai ieftin aspirator are preţul de 900 de lei (210 euro).
Au dus 2.700 de electrocasnice în complexul de lux al lui Ţiriac
Cei mai mari clienţi ai Miele la