Producătorul local de soluţii de securitate BitDefender intenţionează să-şi mărească în acest an cota de piaţă prin creşterea numărului de clienţi, dar nu şi ca valoare, spune Răzvan Vâlceanu, country managerul companniei pentru România şi Republica Moldova. El a explicat că acest lucru se va întâmpla deoarece compania va vinde o licenţă care va proteja trei computere, faţă de doar unul ca până acum.
"BitDefender este în prezent lider de piaţă în România, cu o cotă de 40%, licenţele fiind vândute în egală măsură pe segmentul consumer şi cel business", spune Vâlceanu, care conduce de trei ani biroul de la Bucureşti al BitDefender. El estimează că piaţa locală de securitate informatică se va menţine la valoarea de anul trecut, de 7 milioane de euro.
Compania a lansat o nouă variantă a produselor de securitate, BitDefender 2011, disponibilă în trei variante - Antivirus Pro, Internet Security şi Total Security - la preţuri de 30, 45 şi 65 de euro. Preţul pachetelor variază în funcţie de aplicaţiile şi serviciile pe care acestea le conţin. Spre exemplu, Total Security, cel mai scump dintre cele trei, conţine, pe lângă aplicaţiile de protecţie împotriva fraudelor (antiphishing) sau un serviciu de avertizare asupra eventualelor pericole de pe paginile web accesate de utilizatori, şi un modul de criptare a fişierelor, care nu este inclus în celelalte două pachete.
Potrivit oficialilor BitDefender, noile produse au o viteză mai mare în funcţionare şi nu încetinesc computerul. De asemenea, au mai multe funcţii precum controlul parental, care le permite părinţilor să controleze, cu ajutorul unui cont pe site-ul BitDefender, activitatea copiilor lor când sunt la serviciu, spre exemplu.
De asemenea, noile produse conţin modul "Joc" şi "Laptop", prin care softul nu încetineşte computerul dacă utilizatorul începe un joc şi nu reduce din