Odată cu deschiderea oficială a centrului de inginerie de la Titu, cercetarea, dezvoltarea şi industrializarea maşinilor Dacia vor putea fi realizate în totalitate în România. Încă din 1999, când francezii de la Renault achiziţionau 51% din acţiunile producătorului autohton Automobile Dacia, mulţi au considerat că vehiculele fabricate la Mioveni nu mai sunt româneşti, ci franţuzeşti. Dacă SuperNova, primul produs post privatizare, a păstrat în mare parte componentele şi d
Odată cu deschiderea oficială a centrului de inginerie de la Titu, cercetarea, dezvoltarea şi industrializarea maşinilor Dacia vor putea fi realizate în totalitate în România.
Încă din 1999, când francezii de la Renault achiziţionau 51% din acţiunile producătorului autohton Automobile Dacia, mulţi au considerat că vehiculele fabricate la Mioveni nu mai sunt româneşti, ci franţuzeşti. Dacă SuperNova, primul produs post privatizare, a păstrat în mare parte componentele şi designul realizate de ingineri români, iar Solenza a fost doar un model de tranziţie către o maşină competitivă, Loganul a fost primul produs conceput aproape în totalitate în Franţa, la vestitul Tehnocentre al Renault. După toate acestea, românilor nu le mai rămăsese decât să fabrice un vehicul după specificaţiile primite de la francezi.
Numai că viziunea francezilor pentru subsidiara din România a inclus încă de la început dezvoltarea unui centru local complet, care să includă întreaga activitate a unui producător de sine stătător, de la design şi inginerie până la producţie şi comercializare.
Astfel, în 2006, ia fiinţă un important centru de inginerie al grupului Renault, sub numele de Renault Technologie Roumanie (RTR), căruia îi este asociat un centru de design, singurul deschis de un constructor auto în Europa Centrală şi de Est. Pe lângă toate acestea, investiţia de la Dacia este susţinută de o uzină