Faptul ca piata de securitate informatica s-a confruntat, anul trecut, cu o scadere la nivel de consum si cu o micsorare a valorii inregistrate, nu este o necunoscuta. Potrivit jucatorilor pietei de profil prezenti pe plan local, industria de securitate IT a atins 10 milioane euro in 2009.
Pentru anul 2009, piata de securitate IT a fost evaluata de compania de cercetare IDC la aproximativ 10 milioane euro.
Razvan Valceanu, country manager al BitDefender Romania, companie care detine o cota de piata de 40% pe plan local, declara ca valoarea industriei de profil nu a depasit, in 2009, suma de 10 milioane euro. Romania aduce sub 5% din vanzarile totale ale companiei, restul realizandu-se in strainatate, conform lui Valceanu.
Piata locala de solutii de securitate, conform studiilor interne Panda Security, dar si a celor externe, de specialitate, este estimata la 10,5-11 miloane euro pentru 2010, in crestere cu maxim 10% fata de anul trecut.
“O crestere a pietei cu peste 10-15% va fi fortata doar de cresterea volumului de licente vandute catre clientii care folosesc produse gratuite sau piratate. In acelasi timp, efortul de a castiga clienti noi este din ce in ce mai mare, pentru ca acest lucru presupune migrarea de la solutiile concurente la solutiile proprii. In aceste conditii, producatorii de produse antivirus trebuie sa isi remodeleze politicile de vanzari si marketing, introducand inovatii, valoare adaugata reala, proactivitate crescuta”, a spus Oliviu Talianu (foto stanga), business development manager Panda Security, pentru Wall-Street.
Estimarile IDC pentru piata solutiilor de securitate (SCTM) in 2010 se afla undeva la 16 milioane dolari, adica aproximativ 12 milioane euro.
„Cu toate acestea, trebuie sa retinem ca piata programelor antivirus pentru companii si utilizatori individuali este un subsegment, reprezentand un