Compania de stat Tarom lanseaza, vineri, prima campanie de imagine din istoria sa, intr-un an in care, potrivit reprezentantilor sai, continua sa inregistreze pierderi. Campania de imagine a fost realizata de Ogilvy, va dura pana la sfarsitul acestui an si va fi insotita de campanii tactice, toate menite sa schimbe perceptia romanilor despre aceasta companie. Ogilvy a fost selectata sa realizeze creatia pentru aceasta campanie prin procedura cererii de oferta, contractul fiind de sub 20.000 de euro. Bugetul media, evaluat de Ruxandra Brutaru, director general Tarom la "cateva sute de mii de euro", este administrat direct de companie, care negociaza inca preturile cu statiile.
Potrivit Ruxandrei Brutaru, Tarom urmareste prin aceasta campanie sa-si imbunatateasca imaginea in randul populatiei. Un studiu de brand realizat de Brennan Research&Consultants in iulie-august arata ca Tarom este perceput drept un brand recunoscut pe piata, dar nu suficient, iar oamenii il considera invechit si conservator.
Ruxandra Brutaru, Tarom:
* "Tarom a hotarit sa schimbe si isi doreste sa fie perceput drept un brand contemporan, modern, care face parte din elita aviatiei mondiale in urma intrarii aliantei Sky Team. Pozitionarea urmarita: brand dinamic, modern."
* "Campania urmareste si cresterea gradului de loialitate si de incredere."
* "Este un proiect inedit si in interiorul companiei. Fiind companie de stat, Tarom a intampinat intotdeauna greutati in desfasurarea unei campanii. Cu multe eforturi in acest an am reusit sa lansam acest proiect-pilot."
* De ce lanseaza anul acesta o astfel de campanie? "Cu totii vedeti campaniile agresive ale competitorilor nostri. A fost un an foarte greu, dar am obtinut un buget, nu foarte mare, si am incercat sa-l folosim cat mai bine. Suma totala reprezinta in jur de 0,2% din cifra de afaceri. Tre