O veste buna pentru studentii intarziati si cu restante multe: un studiu recent arata ca exista o metoda prin care efortul de invatare poate fi redus cu aproape 50%.
Cercetatorii de la Northwestern spun ca, atunci cand incerci sa inveti ceva, insa nu reusesti, trebuie sa "pacalesti" cumva creierul sa invete singur. Mai precis, sa alternezi sesiuni scurte de invatare, pastrand insa un element cheie al materiei pe care trebuie sa o inveti in alte activitati pe care le faci, arata Physorg.
Experimentul realizat de Beverly Wright a fost relatat in revista "Journal of Neuroscience" si a constat in invatarea participantilor sa deosebeasca frecventa unui sunet de alta. Dupa sesiuni de 20 de minute pe zi de invatare, timp de o saptamana, participantii nu au facut mari progrese.
Insa cei care au exersat timp de 20 de minute, dupa care au fost pusi sa efectueze o alta sarcina, in timp ce in casti li se repeta, odata la un timp, un ton de 1000 de hertzi au inregistrat progrese. Acestia au reusit sa invete de aproape doua ori mai mult decat ceilalti, atat timp cat cele doua sarcini, cea de invatare si cea asociata, nu erau despartite de perioade de timp mai mari de 15 minute.
Cercetatorii cred ca prin alternarea sesiunilor de invatare cu alte sarcini, care contin stimuli privind activitatea de invatare, creierul functioneaza in asa fel incat ar fi in continuare angajat in activitatea de invatare.
O veste buna pentru studentii intarziati si cu restante multe: un studiu recent arata ca exista o metoda prin care efortul de invatare poate fi redus cu aproape 50%.
Cercetatorii de la Northwestern spun ca, atunci cand incerci sa inveti ceva, insa nu reusesti, trebuie sa "pacalesti" cumva creierul sa invete singur. Mai precis, sa alternezi sesiuni scurte de invatare, pastrand insa un element cheie al materiei