Războiul dintre clienţi şi bănci continuă. Clienţii Volksbank cer deputaţilor să pună interesele consumatorilor deasupra celor ale bancherilor. De partea lor, bancherii au pus la cale strategii de apărare, scrie Capital. Camera Deputaţilor este ultima frontieră pentru Ordonanţa 50, care va fi discutată săptămâna viitoare. Principalul punct vulnerabil al acesteia este aplicarea retroactivă a condiţiilor de creditare.
Războiul dintre clienţi şi bănci continuă. Clienţii Volksbank cer deputaţilor să pună interesele consumatorilor deasupra celor ale bancherilor. De partea lor, bancherii au pus la cale strategii de apărare, scrie Capital.
Camera Deputaţilor este ultima frontieră pentru Ordonanţa 50, care va fi discutată săptămâna viitoare. Principalul punct vulnerabil al acesteia este aplicarea retroactivă a condiţiilor de creditare.
În speranţa că vor obţine un rezultat pozitiv, clienţii Volksbank au trimis deputaţilor o scrisoare, în care le cer să pună interesele consumatorilor deasupra celor ale bancherilor.
"Nu am fost informaţi la timp de modificările unilaterale contractuale efectuate de către bănci, ne-am trezit că dobânzile şi comisioanele au fost mărite abuziv", arată clienţii Volksbank în scrisoarea lor.
Războiul creditelor a băgat bancherii în şedinţă. Capital.ro a aflat că unele bănci au întocmit deja ghiduri de comunicare cu clienţii, care cuprind modele de întrebări şi răspunsuri, dar şi modele de comportament, pe care angajaţii să le adopte în faţa debitorilor.
Ziarul a intrat în posesia unui astfel de "cod de uz intern", pentru angajaţi ai uneia dintre băncile importante din România. În acesta se stipulează că unde este cazul, mai multe comisioane lunare sunt comasate într-un singur comision de administrare credit, dar cuantumul total al comisioanelor nu se majorează.
Pe de altă parte, clienţii sunt avantajaţi în cee