Două nave de intervenţie fabricate în Israel au intrat, ieri, în dotarea Poliţiei de Frontieră Române. Ele au primit pavilionul românesc în cadrul unei ceremonii care s-a desfăşurat în Gara Maritimă a Portului Constanţa. Construcţia navelor a costat 24 milioane de euro, bani proveniţi din fonduri europene.
În cadrul aceleiaşi festivităţi a fost prezentată şi cea mai mare navă aflată în dotarea Poliţiei de Frontieră. Fabricată în Şantierul Naval Galaţi, nava a fost lansată la apă în luna mai. Construcţia ei a costat 24,7 milioane de euro, din fonduri Schengen. Aceasta este cea mai mare navă a Poliţiei de Frontieră. Ea are o lungime de 66 de metri, iar viteza de patrulare este de 21 de noduri, o viteză mare pentru un vas de asemenea dimensiuni. Nava va fi folosită în misiuni de prevenire şi combatere a pirateriei şi a actelor teroriste, controlul navelor şi ambarcaţiunilor, căutarea navelor aflate în pericol şi salvarea echipajelor acestora. Ieşită din şantier cu numele MAI 1105, nava a fost botezată, ieri, „Ştefan cel Mare", patronul spiritual al Poliţiei de Frontieră. „Naşă" a ambarcaţiunii a fost comisarul şef Andreea Niculin, şeful Serviciului Relaţii Internaţionale din cadrul Poliţiei de Frontieră Române.
La eveniment a participat şi ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, însoţit de inspectorul general al Poliţiei de Frontieră Române, chestorul principal Ioan Buda.
În deschiderea ceremoniei, organizate pe cheul Gării Maritime, ministrul Vasile Blaga s-a declarat onoratde participarea la evenimentul care se înscrie pe linia eforturilor permanente ale României de modernizare, perfecţionare şi îndeplinire a exigenţelor actuale în materie de securizare a graniţelor europene, din perspectiva pregătirii pentru aderarea la Spaţiul Schengen.
„Navele care, începând de astăzi, vor completa flota Poliţiei de Frontieră, fac parte din Sis