Protecţia Consumatorilor răspunde punctual celor mai frecvente probleme reclamate de clienţii băncilor
Cele mai mari amenzi sunt de 100.000 lei şi suspendarea activităţii instituţiei până la remedierea neregulilor
Creditorul este obligat să vă returneze sumele încasate după 21 iunie 2010
În urma numeroaselor sesizări primite de la clienţii nemulţumiţi de modul în care reprezentanţii instituţiilor de credit au înţeles să aplice prevederile OUG 50/2010, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a întocmit răspunsuri punctuale pentru cele mai des întâlnite, astfel încât persoanele care se consideră nedreptăţite să ştie cum să poată remedia neajunsurile.
Astfel, consumatorii trebuie să ştie că, în cazul în care nu au primit încă actul adiţional contractului de credit, instituţia va fi sancţionată dacă nu va putea dovedi că şi-a informat clienţii asupra alinierii contractelor la noile prevederi. “Băncile care mai au contracte în derulare cu prevederi contrare OUG 50/2010 vor fi sancţionate”, a precizat ieri ANPC.
În cazul în care banca v-a trimis actul adiţional şi nu l-aţi semnat, dar aţi observat nereguli, Autoritatea vă sfătuieşte să sesizaţi comisariatele locale. “Nu aveţi, conform OUG 50/2010, un termen-limită de contestare a actelor adiţionale, dar e preferabil să o faceţi cât mai repede, imediat ce banca încearcă să le pună în aplicare”, mai susţin reprezentanţii instituţiei.
Fiţi atenţi la ce fel de contract semnaţi
Ceva mai complicată este situaţia în care aţi primit actul adiţional şi l-aţi semnat fără să vedeţi dacă face referire la alinierea la prevederile OUG 50/2010 sau este unul de modificare la iniţiativa creditorului sau dacă acesta conţine clauze neconforme ordonanţei. Dacă se confirmă existenţa clauzelor neconforme ordonanţei, sesizaţi comisariatele locale şi se vo