Gălăţenii trebuie să scoată din buzunar între un leu şi cinci lei în plus pentru a călători spre Bucureşti, Braşov sau Focşani, însă mulţi dintre aceştia nu mai dispun de bani.Sindicatele de la calea ferată cred că majorea preţului biletelor nu se regăseşte în confortul pasagerilor sau scurtarea duratei călătoriei şi este posibil ca măsura să conducă la o scădere a numărului de călători.
CFR Călători a luat măsura ca de luni, 20 septembrie 2010, să crească preţurile la bilete cu 8%, ultima majorare având loc în septembrie 2007. Justificarea a fost că bună parte din majorare vizează creşterea de TVA din luna iulie 2010, care nu s-a reflectat până acum în preţul biletelor, dar administraţia nu ştie deocamdată dacă măsura va avea ca efect scăderea numărului de călători pe calea ferată.
Jumătate din angajaţii CFR Marfă Galaţi vor fi concediaţi
„O asemenea scădere nu s-ar datora majorării preţului la bilete, ci contextului economic. Fac precizarea că preţurile la CFR nu s-au majorat cu 5% după majorarea TVA din luna iulie. Deci, majorarea de preţ de acum o include, prin urmare creşterea preţurilor este de doar 3%", ne-a declarat directorul CFR Călători Galaţi, Ecaterina Pricope.
Navetiştii, cei mai afectaţi
Majorarea preţurilor la biletele de călătorie, deşi nu este foarte mare, poate avea în final un efect de bumerang. O spun chiar sindicatele, ai căror membri au trecut în ultimii ani prin mai multe astfel de experienţe. De pildă, o călătorie de la Galaţi la Bucureşti prin Buzău cu acceleratul costă acum 45,5 lei, spre deosebire de acum câteva zile când călătorii plăteau 42,10 lei.
Navetiştii sunt cei mai afectaţi de această măsură şi cu toate că pe rutele mai scurte majorările par infime, ele îi pun în încurcătură pe gălăţenii care folosesc trenul pentru a ajunge la muncă. Un exemplu este personalul Galaţi-Tecuci, unde preţul unui bile