In anii romantici ai antreprenoriatului romanesc, trei tineri, absolventi sau studenti in anul terminal la facultate, puneau bazele unei afaceri cu imprimante tipizate. O investitie minima de 5 milioane de lei vechi, un garaj si multa pasiune. Deruland pe repede inainte, afacerea lansata in ’94 de Dan Fati, alaturi de fratele si sotia sa, genereaza in prezent venituri de milioane de euro, fiind unul dintre numele importante ale pietei produselor de birotica, papetarie si tipografie.
Ideea afacerii Dacris a aparut in anul 1993, un prieten al celor 3 actionari ocupandu-se cu comercializarea de imprimante tipizate in Bucuresti. Singura asemanare cu alte afaceri de succes ar fi inceputul – intr-un garaj – isi aduce aminte razand Dan Fati (foto), directorul general al companiei.
“Acest spatiu se afla foarte aproape de magazinul Tomis din Constanta. Acolo am inceput afacerea. Primele oferte stiu ca le-am batut la masina de scris, asa arata piata la vremea respectiva. Am inceput cu imprimante tipizate, iar apoi, la cateva luni, ne-am gandit ca ar fi bine sa marim gama de produse cu lucruri complementare – articole de birou”, povesteste Dan Fati.
Cererea pentru astfel de produse era foarte mare la acel moment, un stand cu instrumente de scris epuizandu-se in 2-3 zile. “Cererea era atat de mare incat pe o strada pe care acum in Constanta nu trece nicio masina intr-o ora pentru ca nu este o strada circulata, atunci era coada, o coada de companii foarte mari care veneau sa achizitioneze produsele. De asemenea, activitatea comerciala din port era mult mai dinamica atunci”, declara Fati.
In perioada 1995-1996 compania a inceput sa achizitioneze echipamente pentru tipar si a dezvoltat o tipografie, care in momentul de fata se afla printre primele 30 din tara dupa cifra de afaceri, respectiv in primele 5 dupa profit. In 1996, Dacris a demarat si import