Care sunt marile evenimente ale ediţiei de anul acesta?
Cristina Modreanu: Evenimentul principal este prezenţa în programul festivalului a celor mai bune producţii româneşti realizate în toată ţara. Faptul că teatrele din ţară pot veni în turneu la Bucureşti este un eveniment în sine, date fiind condiţiile financiare în care funcţionăm în acest moment. Pe lângă asta, avem în festival creaţii ale unora dintre cei mai apreciaţi regizori din noul val european - Romeo Castelucci, Krysztof Warlikowski, Rodrigo Garcia - dar şi nume ce ţin deja de istoria teatrului, precum Lee Breuer, Matthias Langhoff, Billy Cowie. De asemenea, cel mai nou spectacol al lui Silviu Purcărete, o coproducţie internaţională a mai multor companii şi festivaluri, „Regele moare" de Eugene Ionesco - e un alt eveniment pe care sunt sigură că îl aşteaptă mulţi spectatori.
Dar evenimentele care se adresează în mod special oamenilor din teatru?
C.M.: Seria de conferinţe a FNT 20 este un punct important din program, special gândit pentru oamenii de teatru, care au nevoie de cât mai multe întâlniri şi de cât mai multă informaţie pentru a evolua. Tot lor le-a fost dedicată încă de acum trei ani Colecţia FNT, în care apar cărţi de specialitate: anul acesta vor fi traduse „50 de regizori-cheie ai secolului 20" editată de prestigioasa editură britanică Routledge, respectiv „Kantor" de Michal Kobialka, un studiu căruia îi vor corespunde în program o conferinţă a profesorului Kobialka, proiecţii cu spectacolele lui Kantor şi o expoziţie de fotografie din spectacolele acestuia - toate incluse în ceea ce am putea numi un „moment Kantor", aşa cum anul trecut am avut un „moment Grotowski". Trebuie să ştim nu numai care sunt vocile cele mai noi din teatrul lumii, ci şi care au fost înaintaşii lor.
La ediţiile 2009 şi 2010 ai avut şi ghinionul de a face festivalul în plină criză eco