În campania Fabrica de ideiGândul, vă prezentăm poveştile a 20 de firme mici care au rezistat anul acesta crizei. Gândul va premia cea mai bună idee de afaceri în baza votului pe care cititorii ziarului îl vor putea exprima de luni, pe site-ul gandul.info.
Şcoala de dans OneBeat s-a născut din 12.000 de euro şi fuziunea a două studiouri de street dance mai mici, concurente. Pe vremea aceea, Sol şi Ana Maria, partenerele, aveau 25 de ani. Acum, pe criză, business-ul lor e destul de profitabil, cât să se mai şi extindă
Amândouă conduceau propria lor sală de dans, amândouă aveau acelaşi succes. Împărţeau acelaşi target, le predau cursanţilor acelaşi tip de dans: street dance. Adică de la hip-hop până la dancehall, popping, locking, house şi dance. O vreme, Ana Maria Lungu şi Sol Sinceac au fost adevărate rivale. Până la 25 de ani vorbeau una despre alta aşa cum ai vorbi despre cel mai mare concurent al tău. "Nu ne cunoşteam, nu ne văzusem niciodată, dar clar, nu ne suportam", zice Ana Maria. Dar într-o zi s-a întâmplat un lucru interesant.
254.000 de lei, cifra de afaceri în primul an de existenţă al OneBeat
Au pregătit amândouă Cupa Liceelor la Street Dance, însă fără să ştie una de alta, aşa s-a nimerit. Ba chiar fixaseră amândouă data în aceeaşi zi, la aceeaşi oră. Cum? Mister. Ca să nu se calce pe picioare, au decis că e musai să se întâlnească şi să vadă ce fac mai departe. Aşa s-au cunoscut şi, peste o vreme, la un grătar, au decis că, decât să fie concurente, ar fi mai util să se unească într-o singură firmă şi să devină partenere. "A fost simplu: ea a zis că i-a plăcut ce am făcut noi până atunci, eu am zis că şi mie ce a făcut ea şi acolo am bătut palma, la grătar", ne povesteşte Ana Maria. Şi aşa s-a născut OneBeat Dance Studio, în Capitală. Afacerea au pus-o pe picioare cu vreo 12.000 de euro, bani câştigaţi la cursurile de street dan