Autoturismul japonez de clasă mică promite preţuri atractive, costuri de utilizare scăzute şi, pentru cei pretenţioşi, o mulţime de echipamente întâlnite mai ales în segmentele superioare. Sursa: NISSANSursa: NissanSursa: NissanSursa: Nissan
1 /.
Micra nu mai e ce-a fost. Odată cu apariţia crossoverului Juke, Nissan şi-a reconsiderat strategia în segmentul subcompact. Micra trebuie să îşi asume un nou rol – acela de model aducător de volume consistente la vânzări. Clienţii extra vaganţi sunt tentaţi de acum cu Juke.
A patra generaţie a primului model japonez care a primit titlul "Maşina anului în Europa" (se întâmpla în 1993) va fi lansată comercial în România la finele acestui an cu sarcina precisă de a se cocoţa în topul clasei B – poziţie care a rămas necunoscută actualei generaţii Micra.
Pentru războiul de anduranţă pe care îl va da cu liderii segmentului (Ford Fiesta, Chevrolet Aveo şi VW Polo), dar şi cu o armată de alte modele robuste (Skoda Fabia, Mazda2 şi Fiat Punto – între altele), Nissan a înzestrat Micra cât s-a priceput de bine.
Importatorul local promite preţuri atractive (sub 10.000 de euro cu TVA inclusă – acesta este singurul reper disponibil momentan) şi costuri de utilizare scăzute (garantate în primul rând de noul motor, care consumă puţin şi nu atrage taxe importante).
Deşi a vizat reducerea costurilor de producţie pentru acest model – demers lesne observabil datorită materialelor fără pretenţii utilizate la interior – Nissan a făcut, paradoxal, un mic tur de forţă tehnologic cu Micra - o nouă platformă tehnică, un nou motor (cu trei cilindri, pe benzină, de 1.2 litri) şi, pentru cei cu adevărat pretenţioşi, o mulţime de echipamente întâlnite mai ales în segmentele superioare.
Altături de ESP-ul şi cele şase airbaguri oferite standard, Micra poate fi echipat cu climatizare